loading...

مجله پیام سرا

بازدید : 724
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 زمان : 9:34

ويزاي هنگ كنگ در ليست ويزاهاي پر طرفدار آسيا و جهان قرار دارد. بله درست شنيديد! هنگ كنگ يك منطقه آزاد است و براي ورود به آن، به جاي دريافت ويزاي چين بايد به دنبال اخذ ويزاي هنگ كنگ باشيد اگر مي خواهيد يك سفر خوب و راحتي را تجربه كنيد، مي توانيد به آژانس هاي مسافرتي آندياسير مراجعه كرده تا در كم ترين زمان و به شيوه آسان بتوانيد به اين شهر زيبا و تاريخي آسياي شرقي سفر كنيد.

ويزاي هنگ كنگ در ليست ويزاهاي پر طرفدار آسيا و جهان قرار دارد. بله درست شنيديد! هنگ كنگ يك منطقه آزاد است و براي ورود به آن، به جاي دريافت ويزاي چين بايد به دنبال اخذ ويزاي هنگ كنگ باشيد اگر مي خواهيد يك سفر خوب و راحتي را تجربه كنيد، مي توانيد به آژانس هاي مسافرتي آندياسير مراجعه كرده تا در كم ترين زمان و به شيوه آسان بتوانيد به اين شهر زيبا و تاريخي آسياي شرقي سفر كنيد.

چگونه ويزاي هنگ كنگ بگيريم؟

هنگ كنگ شهري جزيره‌اي است كه در چين قرار دارد، ولي از آنجايي‌كه يكي از دو منطقه آزاد اين كشور است، سفر به آنجا مستلزم دريافت رواديد است.
هنگ كنگ يكي از شهرهاي مهم چين و در عين حال جهان به لحاظ فعاليت‌هاي اقتصادي است. همچنين، جاهاي ديدني هنگ‌كنگ و امكانات تفريحي فراوان در اين شهر موجب شده است تا سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان روانه اين شهر شوند.
اگر شما نيز قصد سفر به هنگ كنگ را داريد، در آندياسير مي‌توانيد بهترين و ارزان‌ترين تور هنگ كنگ را به شما ارائه دهد.

هنگ كنگ

انواع ويزاي هنگ كنگ:
ويزاي توريستي هنگ كنگ:

از ويزاهاي رايج است و براي افرادي صادر مي شود كه براي زمان محدودي قصد اقامت موقت و بازديد از هنگ كنگ را دارند.
انواع ويزاي توريستي هنگ كنگ
براي اقامت موقت در هنگ كنگ صرفا براي بازديد يا عبور نيازمند اخذ ويزاي توريستي هنگ كنگ هستيد. البته توجه داشته باشيد كه شما با داشتن اين ويزا حق تحصيل، كار و غيره را نداريد در غير اين صورت مشمول جريمه و مجازات مربوطه قرار خواهيد گرفت. انواع ويزاي توريستي هنگ كنگ به صوت زير هستند:
ويزاي يك بار ورود
ويزاي دوبار ورود
ويزاي چند بار ورود
ويزاي ترانزيتي
به عنوان نمونه، ويزاي هنگ كنگ دوبار ورود به اين معناست كه شما در مدت زمان درج شده بر روي ويزا، مي توانيد حداكثر دو بار به اين شهر سفر كنيد. در حالت ترانزيتي، فرد با داشتن اين ويزا حق عبور از خاك يا آسمان هنگ كنگ را دارد، البته متقاضي ويزا بايد بليط كشور مقصد خود (به غير از كشورهاي مقصد چين و ماكائو) را نيز به همراه داشته باشد.

-ويزاي كار:

ويزاي كار هنگ كنگ فقط در مواردي صادر مي شود كه متقاضي ويزاي هنگ كنگ از طرف يك شركت هنگ كنگي مجوز كار دارد و از طرف آن ها براي وي دعوت نامه كاري فرستاده شود.
وضعيت اقتصادي خوب هنگ كنگ سبب شده است كه افراد علاقه زيادي به اخذ ويزاي كاري داشته باشند. به طور كلي كار و سيستم كارفرما در اين منطقه در سال هاي اخير تغييرات زيادي داشته است، دعوت نامه‌هاي كاري نيز به طور دقيق دريافت شده اند و به طور كلي مسير براي كار در صورتي فراهم مي شود كه مهارت كافي وجود داشته باشد. شما بايد نظر يك كارفرما را براي كار در هنگ كنگ جلب كنيد تا براي شما دعوت نامه تخصصي و ويژه صادر شود. در نظر داشته باشيد كه اگر شما به عنوان يك فرد عادي براي كار اقدام كرده ايد شانس كمي داريد. به طور كلي تخصص در اين زمينه بسيار مهم است و افراد بايد آگهي استخدام را دنبال نمايند. مشخص است كه وضعيت حقوق شما و همينطور سمت كاري بسيار مهم است.

-ويزاي سرمايه گذاري در تجارت:

ويزايي است كه با استفاده از آن يك فرد كارآفرين موفق قصد سرمايه گذاري و تزريق تجربه خود به شهر هنگ كنگ را دارد.
ثبت شركت در هنگ كنگ يك برگ برنده قدرتمند است. موقعيت كسب و كار اين منطقه بسيار قوي است و همه چيز براي داشتن يك سيستم اقتصادي بزرگ با ماليات كم ايجاد شده است. اقتصاد هنگ كنگ كمي پيچيده است اما رويكردهاي جديد در اين زمينه مي تواند كمك كننده باشد. وضعيت تجارت و اقتصاد به طور كلي با سود فراوان همراه است و پيشرفت مشخصي دارد. مداركي كه براي ثبت شركت نياز است، در ابتدا نام شركت است كه بايد به زبان انگليسي باشد، نياز به كپي پاسپورت از همه سهامداران است و همينطور نياز به كپي از پاسپورت مديرعامل خواهد بود. استاندارد سرمايه ثبت شركت به ارزش 10 هزار دلار هنگ كنگ است كه افراد مي توانند در ابتدا با يك دلار آغاز كننده باشند. اين منطقه از نظر اقتصادي مقام هفتم در جهان را دارد و تورم كمتر از يك درصد اعلان شده است نرخ بيكاري هنوز در وضعيت 5 درصد ديده مي شود. ميزان درآمد سرانه هر هنگ كنگي در حدود 29500 دلار ارزيابي شده است. در اين منطقه نيازي به عوارض و گمرك براي ورود و خروج كالا وجود ندارد و به طور كلي مي تواند يك مسير سرمايه‌گذاري درست و ايده آل باشد

-ويزاي تحصيلي هنگ كنگ:

اين ويزا براي آن دسته از افرادي است كه قصد تحصيل در هنگ كنگ را دارند.
تعداد زيادي بورسيه تحصيلي و همينطور كمك هزينه تحصيلي در كشور هنگ كنگ ديده مي شود. كه توسط دولت Hksar براي دانشجويان بين‌المللي طراحي شده است و در موسسات آموزش عالي و همينطور ديگر موسسات دولتي و خصوصي ديده مي شود. اين بورسيه هاي تحصيلي تنها براي دانشجويان بين المللي بوده و به طور كلي بر اساس روال‌رقابتي بين همه دانشجويان بدون در نظر گرفتن مليت آنها و همينطور وضعيت اقامتشان صورت مي گيرد. دانشجويان بين المللي براي دريافت بورسيه و همينطور كمك تحصيلي مي بايست به دولت كشور هنگ كنگ درخواست خود را اعلام نمايند
راحت ترين روشي كه مي تواند مهاجرت به هنگ كنگ را فراهم سازد ، تحصيل است، سيستم تحصيل قدرتمند هنگ كنگ سبب شده است كه در طول سال افراد زيادي اين انتخاب را داشته باشند. تنها دشواري در اين زمينه اخذ مدرك زبان انگليسي است كه باز هم در دانشگاه هاي اين بخش دوره هاي زبان انگليسي گذاشته شده است. وضعيت تحصيلي در هنگ‌كنگ بي نظير است، دانشگاه ها از بهترين امكانات برخوردار هستند، اساتيد تمامي دروس را بر پايه هاي عملي پيش مي برند، فضاي تفريحي قدرتمندي فراهم است و مشخص است كه روند تحصيلي مي‌تواند در راستاي درستي پيش برود حقيقت اين است كه مهاجرت به هنگ كنگ مي تواند شاخص هاي روتيني داشته باشد و بسيار مهم است كه افراد بتوانند در زمينه تحصيلي در اين منطقه خوب عمل نمايند. از ياد نبريد كه روند مهاجرتي در زمينه تحصيل نياز به سرمايه بالايي ندارد، دولت در اين راستا بسيار به شما كمك مي كند و مي‌توانيد از بورسيه تحصيلي نيز استفاده نماييد

- ويزاي اقامت هنگ كنگ:

اين ويزا مناسب افرادي است كه قصد مهاجرت و اقامت دائم در هنگ كنگ را دارند.

- ويزاي آموزشي و تحقيقاتي:

مختص افرادي است كه جهت پيشرفت شغل، حرفه يا پروژه كاري خود وارد هنگ كنگ شده تا در يك شركت يا سازمان هنگ كنگي آموزش ببينند.

- ويزاي همسر هنگ كنگي:

براي افرادي است كه همسر آن ها شهروند هنگ كنگ باشد.
يكي از روش هاي دريافت اقامت دائم هنگ كنگ ازدواج با يك فرد از تبعه اين منطقه است. شرايط ديگري نيز نياز است و تنها ازدواج منجر به اقامت دائم نمي شود. در نظر داشته باشيد كه براي اقدام به اقامت دائم بايد حداقل 5 سال از ازدواج شما گذشته باشد و همينطور از نظر بودجه مي بايست از پس هزينه هاي زندگي بر آييد. مشخص است كه زن و شوهر بايد بودجه كافي براي زندگي داشته باشند، مي بايست شناخت كافي نسبت به هم داشته باشند، نياز است كه ازدواج عملكرد درستي داشته باشد و واقعي بودن آن اثبات شود. نياز است كه در صدور ازدواج قبلي مدارك لازم در مورد اثبات طلاق و يا فوت همسر قبلي ارزيابي شود. به محض ورود به خاك هنگ كنگ مي بايست ازدواج در قالب رسمي ثبت شود و بسيار مهم است كه همه چيز براي يك ازدواج واقعي فراهم شده باشد. در صورتي كه افراد صاحب فرزند شده باشند مي توانند به سادگي براي اقامت دائم خود تعجيل نمايند.
هنگ كنگ يك شهر پرجمعيت جمهوري خلق چين است، اين در حالي است كه به عنوان يك منطقه ويژه اداري(SAR) نيز شناخته مي شود. اين شهر، داراي سياست ها و الزامات ويزايي مخصوص به خود است. سوال اينجاست، آيا همه كشورهاي جهان براي بازديد از هنگ كنگ نيازمند اخذ ويزاي توريستي هنگ كنگ هستند يا خير؟
دولت هنگ كنگ، 170 كشور جهان را از اخذ ويزاي توريستي هنگ كنگ معاف كرده است. شهروندان اين كشورها، مي توانند به هنگ كنگ سفر كنند بدون اينكه نيازمند اخذ ويزاي هنگ كنگ باشند. در حالت بدون ويزا ، تعداد روزهاي مجاز براي بازديد از هنگ كنگ براي هر كشور متفاوت بوده و بين 7 تا 180 روز تعيين شده است. به عنوان نمونه، مردم كشور انگلستان براي 180 روز و مردم ايالت متحده امريكا، كانادا، استراليا، كشورهاي اروپايي به مدت 90 روز مي توانند بدون ويزا در هنگ كنگ بمانند. متاسفانه ايران در كنار كشورهايي چون عراق، افغانستان، بنگلادش، ويتنام و غيره در ليست كشورهاي بدون ويزاي هنگ كنگ قرار ندارد و شهروندان ايراني مجبور به دريافت ويزاي هنك كنگ هستند.

مدارك لازم براي صدور ويزا:

۱) گذرنامه داراي اعتبار
۲) تكميل فرم درخواست (موجود در وب‌سايت سفارت)
۳) دو قطعه عكس رنگي با زمينه سفيد
۴) گواهي تمكن مالي (پرينت كاركرد حساب بانكي)
۵)‌ مدارك دال بر بازگشت به ايران پس از پايان مدت اقامت مانند بليط هواپيما (رفت و برگشت) و واچر هتل
۶) گواهي اشتغال به كار با جزئيات كامل شامل ميزان حقوق دريافتي، سمت شغلي، سابقه كار يا اسناد ديگري مانند جواز كسب.

هنگ كنگ

مدت اعتبار ويزا

ويزاهاي توريستي هنگ كنگ تا مدت سه ماه از تاريخ صدور داراي اعتبار هستند و پس از هربار ورود گردشگران مي‌توانند تا مدت ۱۴ روز در اين شهر اقامت كنند.

نكات مهم درباره ويزاي هنگ كنگ:

كليه مدارك ارائه شده بايد داراي ترجمه رسمي به انگليسي يا چيني باشند.
هيچ يك از گردشگران در طول مدت اقامت اجازه كار يا تحصيل در خاك هنگ كنگ را ندارند.
مسئوليت ارائه اطلاعات نادرست برعهده متقاضي است و مطابق مقررات با وي برخورد خواهد شد.
زمان تحويل مدارك و ويزا روزهاي سه شنبه است.
ويزاي هنگ كنگ انواع مختلفي دارد كه شامل ويزاي توريستي، ويزاي كار، ويزاي تحصيلي و اقامت مي باشد.
ويزاي توريستي هنگ كنگ به صورت عادي، فوري و چند بار ورود صادر مي شود.
مدت اعتبار ويزاهاي توريستي هنگ كنگ تا سه ماه بعد از تاريخ صدور است و با اين ويزا بعد از هربار ورود مي‌توانيد تا ۱۴ روز در اين شهر بمانيد.
با ويزاي گردشگري نمي توانيد در مدتي كه در هنگ كنگ هستيد تحصيل و يا كار كنيد.
در صورت ارائه اطلاعات نادرست مسئوليت آن با خودتان است و طبق قوانين با شما برخورد مي شود.
زمان دريافت ويزاي هنگ كنگ بين ۳۵ تا ۴۵ روز در نوسان است پس در ارائه مدارك به صورت كامل دقت كنيد چون در صورت كامل نبودن مدارك، صدور ويزا با تاخير روبرو مي شود.
بعد از ارسال مدارك براي سفارت، در صورتي كه از دريافت ويزا انصراف دهيد هيچ پولي به شما برگردانده نمي شود و كل هزينه ويزا را بايد پرداخت كنيد

هنگ كنگ

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 213
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 33
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 406
  • بازدید ماه : 2268
  • بازدید سال : 7555
  • بازدید کلی : 47892
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی